Odoo in Supply Chain

Verbeter voorbij de grenzen van je eigen bedrijf

Herken je dit?

  • Ik zou veel verder willen gaan met het samenwerking met mijn klanten en leveranciers, maar ik mis de technische middelen
  • Integratie is veel te duur omdat alles in verschillende systemen staat
Verbeter je supply chain met Odoo en House of Industry



Waarom Odoo voor je Supply Chain?

De effectiviteit van je Supply Chain hangt af van alle schakels en de manier waarop die samenwerken. Met Odoo kan je niet alleen je eigen processen optimaliseren, maar ook je klanten, leveranciers, uitbesteders en vervoerders betrekken.

Dit levert veel meer op dan efficiencywinst door het automatiseren van simpel typewerk: doordat de bedrijven waarmee je samenwerkt onderdeel worden van je flow in Odoo, is alle informatie voorhanden op de plek waar je die nodig hebt. Geen gezoek meer in je email, geen complexe folderstructuren op je server, gewoon alles in je eigen ERP.



Je beste leverancier wordt allang niet meer door de beste prijzen bepaald. Het is steeds vaker het bedrijf dat zich als partner betrouwbaar integreert met jouw primaire proces.



Onze best practice: Transparante aansturing


Voor het aanpakken van knelpunten in je Supply Chain heb je een geïntegreerde aanpak nodig waarbij verschillende aspecten worden worden geoptimaliseerd, zoals voorraadbeheer, capaciteitsplanning, kwaliteitscontrole, leveranciersbeheer, transport en financieel beheer. Wij gebruiken drie stappen:

  • Inrichten van je processen: De belangrijkste schakel hierin is je eigen logistiek. Daarom beginnen we met het implementeren van Odoo in je magazijnen en Productie: Real-time inzicht in de voorraadniveaus, nauwkeurige prognoses van toekomstige en betrouwbare interne levertijden. Focus daarna op het automatiseren van bestellingen en het optimaliseren van bestelniveaus. Introduceer daarbij ook prestatiemetingen van je leveranciers. Dit houdt direct verband met je veiligheidsvoorraad en werkt erg verhelderend in gesprekken die je met ze hebt. Demystificatie noemen we dat.
  • Ontsluiten je gegevens in de keten: Als je eigen zaken op orde hebt, kan je in Odoo je klanten en leveranciers aansluiten door ze toegang te geven tot hun portal. Hiermee geef je ze niet alleen toegang tot orders, facturen en betalingen, maar kan je ze actief betrekken in projecten en ze onderdeel maken van je processen in Odoo.
  • Integratie en automatisering: Inmiddels weet je welke klanten en leveranciers het beste aansluiten bij jouw logistiek. Begin daarmee als het gaat om EDI. Integreer ook je uitgaande goederenstromen met vervoerders en koeriersdiensten; het is verbazingwekkend hoeveel tijd dat soms scheelt.

Vraag een 
Gratis
 demo aan